بررسی ویدئوی Heart Attack

انریکه ایگلسیاس

در این وب هرآنچه درمورد انریکه بخواهید می توانید پیدا کنید

بررسی ویدئوی Heart Attack

تا اینجا نظرات و بازتاب ها درباره موزیک ویدئوی “Heart Attack”  مثبت بوده و این ویدئو بعد از ۲۲ ساعت آپلود شدن در یوتوب تونسته ۱۷۸ هزار بازدید بدست بیاره ! Heart Attack  نسبت به موزیک ویدئوی I like it به مراتب پر محتواتر و حرفه ای تر و تاثیر گذارتر ساخته شده .امیدوارم به زودی رکورد ۱۵۹ میلیون بازدید I like it توسط این ویدئو شکسته بشه . همچنین بتونه در مراسم های معتبر نامزد بهترین ها بشه .

این ویدئو واقعا دلچسب طرفداریه قدیمیه انریکس ، که دوست دارن انریکه به دور از حاشیه و تبلیغ ، همچین کارهایه قوی ای بسازه . واینکه اینطور کارها چقدر میتونن تو دنیای موزیکه امروز که واقعا آشفته بازاریه واسه خودش ، موفق بشه به خیلی از عوامل بستگی داره . امیدوارم ویدئو از بازتاب های بسیار خوبی برای انریکه برخوردار بشه و روحیه ای بشه برای همه طرفدارا و خود انریکه تا تبلیغات البوم آیندشو به خوبی انجام بده . زنده باد سلطان لاتین و هوادارانش .

 

 

 

Colin Tilley (کارگردان ) :   “کالین تیلی”  متولد سال ۱۹۸۸ از بارکلی کالیفرنیا . برنده جایزه بهترین کارگردان هنری موزیک ویدئو . او علاوه بر کارگردانی ، برای خواننده های مختلفی آهنگ نوشته . از همکاری های پیشین او ، ساخت موزیک ویدئو برای : کلی رولاند ، دیوید گوئتا ، آستین ماهون ، کریس براون ، کری هیلسون ، سیارا ، لیل وین ، جیسون دیرولو و چند تای دیگه بوده .

بیشترین تعداد همکاریش با کریس براون بوده . در ۱۹ پروژه با او همکار ی داشته که ۱۰ تای اون ویدئو شد و از جمله موفقیتی که Colin Tilley از کار با کریس به دست آورد گواهینامه طلایی برای بهترین البوم بود .او همچنین موفق شد در سال ۲۰۱۱ چندین جایزه  بگیره ، بهترین ویدئوی سال ۲۰۱۱ در سالانه جوایز موسیقی BET Awards برای ویدئوی “Look at Me Now برای کریس براون و بهترین ویدئوی هنرمند مرد در مراسم سالانه موزیک MTV سال ۲۰۱۱ برای موزیک ویدئوی “U Smile” رو به دست بیاره .

او همچنین برای سه بخش بهترین ویدئوی هنرمند مرد ، بهترین ویدئوی هیپ هاپ و بهترین ویدئوی همکاری در MTV 2011 نامزد دریافت جایزه بود . تا اینجا بیوگرافیه کاریه کوچکی از Colin Tilley رو با هم خوندیم . دلیل این بررسی اینه که متوجه بشیم با توجه به سابقه ای که این کارگردان داشته چقدر میتونیم امیدوارم باشیم موزیک ویدئوی “Heart Attack”    هم بتونه به اندازه اونا و بیشتر موفق باشه .

Look at Me Now  – بیشتر به دلیل نوع جدیدی از هیپ هاپ که تو آهنگش وجود داره معروف شده .البته نباید از ویدئوی جالبش گذشت که با کارگردانی Collin Tilley ساخته شده و نشون داده که حتی میشه یه ویدئوی هیپ هاپ رو به سبکی جدید ساخت . اما این ویدئو در مقایسه با Heart Attack  حرفی برای گفتن نداره . Colin  نشون داد که بعد از ۲۰۱۱ تا حالا ، تونسته خیلی خوب کارشو وسعت بده که همچین موزیک ویدئویی برای انریکه بسازه .


ایده موزیک ویدئوی Heart Attack  رو یاشا ملکزاد مطرح کرده و به همراه  کسرا پزشکی داستان ویدئو نوشته و توسط  Colin Tilley ساخته شد . این کارگردان جوان به خوبی تونست سردرگمی و نا امیدی انریکه رو به همراه چیزهایی که تو ذهنش آزارش میداده رو با فلش بک به تصویر بکشه .

به گفته خود انریکه صحنه ای که روی پل ایستاده و در اوج نا امیدی و شکست به پایین نگاه میکرده بهترین لوکیشنی بوده که توش قرار داشته . انریکه  میگه کامیلا خیلی عالی تونسته نقششو بازی کنه و از کار در کنار او لذت بردم . از آخرین چت انریکه و در جواب به یکی از طرفدارها که پرسیده بود آیا این آهنگ و موزیک ویدئوش بر اساس داستان یا اتفاق واقعی تو زندگیت ساخته شده ؟ انریکه در پاسخ میگه : آره …. همینطوره . (حالا مشخص نیست موضوع چیه !)

 

 

 


میرسیم به بررسی ویدئوی Heart Attack   :

(درباره افکت ها و لوکیشن ها چیزی نمیگم .چون وارد بحث های تخصصی میشه ! اگر در آینده سایتی این چنین ویدئو رو نقد کرد ترجمشو واستون میذاریم .)

 

چه رازهایی در این ویدئو گنجونده شده ؟ یکی از اونها دست بانداژ شده ی انریکس که در سراسر ویدئو مشاهده میشه . و دیگر اینکه چرا انریکه آخر ویدئو به جای اینکه بر سر دختر یا پسر بلایی بیاره ، میخواسته خودشو از بالای پل پرت کنه !

 

 

 

البته که پاسخ های اصلی تو ذهنه انریکه میگذره و شاید این کلمات نتونن اون حسه واقعیشو بیان کنند ولی اونطوریکه از ویدئو مشخصه انریکه با دیدن صحنه ای که دختر رو در حاله خیانت به خودش می بینیه آشفته میشه و نوسان عظیمی تو ذهنش ایجاد میشه . تو اون لحظه که وارد خونه دختر (کامیلا) میشه ، می خواسته درباره رابطشون با اون صحبت (بلکه بتونن همه چیزو از نو شروع کنن!) کنه ولی وقتی میبینه دختر داره به خاطراته خوبی که با هم داشتن خیانت می کنه آشفته میشه و مرد رو مورد ضرب و شتم قرار میده .

حالته پریشونه انریکه با دیدن این وضع بدتر میشه . انریکه ای که اومده بود جبران کنه و باقیه عمرشو با دختر رویاهاش بگذرونه حالا با دیدن این صحنه تنها باقیمونده ی امیدشم از دست میده و تو دنیای بهم ریخته ی خودش غرق میشه .عشق و شکستشو فریاد میزنه و در آخر چاره ای جز خاتمه به این آشفتگی نمی بینه .

 

 

 

صحنه ای که انریکه روی پل می ایسته تا خودشو به پایین پرت کنه خیلی بین پریدن و نپریدن مضطربه .این قسمت خواست نشون بده ارزشه زندگیه انسان خیلی بالاتر ازین حرفاست که با دیدن یک خیانت بخوای اونو به اتمام برسونی .انتهای ویدئو مبهم تموم میشه . مشخص نیست لحظه ای که دختر در پشت انریکه ایستاده خیاله انریکه بود که دوست داشته در اون لحظه دختر اونجا حضور داشته باشه یا نه واقعا دختر پشیمون شده و برای عذرخواهی به پیشه انریکه اومده .

 _______________

نکات اصلی ویدئو :

تصاویر آشفته و صدای دالبی اول ویدئو ،  با ترکیب صدای بوق های ممتد ماشین ، صدایه ناقوص دریایی به همراه صدای پرنده های دریای که نشون از حیات دارند اینها همه میخوان بگن که زندگی در جریانه و تنها انریکس که میخاد به زندگیش پایان بده و دیگه تو این دنیا نباشه !

در حالیکه انریکه تو زندگیه خودش غرق بوده از اطرافش می شنوه که دختر از کاراش خسته شده و سعی میکرده از اون حالتش فرار کنه ولی انریکه اینو باور نکرده بود تا اینکه صحنه خیانتو با چشمای خودش دید . بعد از ضرب و شتم پسر و سکوت مطلق انریکه همراه نگاه های پر از اشک و التماس اتاق رو ترک میکنه تا برای آخرین بار رو همون پلی که قراره زندگیشو ازش بگیره صدایه دلشو فریاد بزنه .

داستان ویدئو در ابتدا و پایان پل رو به تصویر میکشه . شاید می خواسته بگه زندگی دو راه پیشه روت میذاره ، اینکه در جریانه زندگی باشی و روی پل حرکت کنی یا از روی پل سقوط کنی و به اون دنیا بری .پل مسیریه از این دنیا به دنیای دیگه .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


برچسب‌ها: نقد, بررسی, ویدئوی, Heart Attack,
[ یک شنبه 5 آبان 1392 ] [ 9:40 ] [ enri95 ] [ ]